2008. 06. 11.

Lehozom nektek a csillagokat

Nagy nehezen végre összeszedtem magamat, és végre aktivizálom magam a szociális kávézónkban. Nem kisebbre vállalkozok kapásból, mint megmutatni Nektek, mi a különbség ég és föld között. Nem kis pálya...Két képet akarok most megmutatni. Mindkettő éjszakai fotó, annyi különbséggel, hogy az első egy db hosszú expó, a másik pedig 12 db 5 perces kép összerakva PS-ben. Elvileg ez utóbbi a helyes módja a digitális csillagfotózásnak, de nem értek egyet, a kép szerintem szétesik darabjaira, pedig az egyes expók között csak annyi idő telt el, hogy még egyszer megnyomtam a kioldó zsinór gombját. Tehát én maradok asszem a CMOS forraló egy db hosszú expónál.RealQuentin, Neked hogy sikerült? Nem büszkélkedtél még a Te csillaghúzásos képeiddel...

És persze ajánlom ezt a képet Emesének, aki megadta nekünk a mindenkori kávéházi társalgás lehetőségét, és aki szörnyen hülyeségnek tartotta ezt az éjszakai fotózást... :)

10 megjegyzés:

Rolf242 írta...

Bámulatos hol tart ma a tudomány!:-)
És mond el hogyan kell birkavesével földrengést előidézni?!
Szép, csodás, hosszúexpo a jobb:-)
Mennyi munka lehetett ennyi csíkot húzni PS-sel:-)))))))))))))
LOL:-)

Ehhez azééé türelem kell, az pedig nincs.

Johnny írta...

Nem nem, az igazi csillagfotósok sok sörrel készülnek fel a hosszú, éjszakába nyúló fényképezésre. Hidegebb idő esetén a sör pálinkára cserélése javallott...

Mándi Emese írta...

Nem az éjszakai fotózás úgy általában hülyeség, hanem részemről ennek egyes speciális esetei tekintendőek annak. :)))
De azért köszi szépen, és szerintem is az egy expós a jobb, amit még régebben csináltál.
(Látod ott kellett volna abbahagyni. A csúcson..) :)))))

Németh Nati írta...

Vitatkoznék. Nekem az első kép jobban tetszik. Ami össze lett rakva. Nem tudom RQ mikor áll elő a képével, de már müttyögött rajta, láttam.

Mándi Emese írta...

"müttyögött" !!!!
:))))))
Hát még ezt se hallottam, de gyönyörű. :))))

Németh Nati írta...

Müttyög:
Molyol, szöszöl, pöszmötöl, matat, szöszöz, és az örök kedvenc a FÖTÖR! :) De a fötör az talán nem illik a sorba. De muszáj volt leírni! :)

RealQuentin írta...

háááááténsem tudom. Összehánytam már egyszer az összeset egy rétegesbe, de nem volt kedvem/agyam/időm nekiülni megdolgozni rendesen, mert amikor először nekiláttam, jött egy váratlan reboot, és tele lett a hócipőm a történettel. De majd még azért. Még bízom benne, hogy jó lesz. Nekem is az első tetszik jobban, de nem azért, mert felforraltad a szenzort érte, hanem mert csak egyszerűen jobb és kész. Szerintem, ugye.

RealQuentin írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
RealQuentin írta...

Mivel már nyilván senki nem olvassa ezt, közlöm, hogy ilyen lett:
http://galeria.fotoartmagazin.hu/displayimage.php?pid=2871&fullsize=1

Mándi Emese írta...

Nyilván senki, aha. Pedig nem rossz ám. :)